Gdybym Cię zapytał czego oczekujesz od swoich handlowców, to prawdopodobnie wysoko na liście pojawiłoby się słowo zaangażowanie. Prawda? Dlaczego zaangażowanie jest tak ważne, czym jest i jak zwiększać zaangażowanie u pracowników? Tego wszystkiego dowiesz się czytając do końca ten artykuł.
Każdy właściciel, czy manager sprzedaży chciałby mieć zaangażowanych handlowców bo zaangażowany pracownik kojarzy się z dobrymi efektami pracy i łatwym zarządzaniem. W zasadzie to twierdzenie jest prawdziwe, jednak chcę zwrócić Twoją uwagę, że wyniki pracy nie zawsze są efektem wyłącznie zaangażowania, czasami jest to kwestia wysokich kompetencji, dużego doświadczenia, czy po prostu dobrej koniunktury na rynku. Jednak z drugiej strony świadomość, że masz zaangażowanych pracowników bez wątpienia daje poczucie spokoju i satysfakcji, gdyż wiesz, że niezależnie od tego przez jak duże burze będzie przechodzić firma, to z zaangażowanymi pracownikami nie tylko nie utoniesz, ale będziesz płynąc coraz szybciej i przyjemniej.
ISTOTA ZAANGAŻOWANIA
Najprościej rzecz ujmując, zaangażowanie to gotowość pracownika do poniesienia znacznego wysiłku na rzecz firmy w której pracuje. Ta gotowość do wysiłku wynika z dwóch głównych potrzeb:
potrzeba, aby być i pozostać częścią firmy, w której się pracuje
wiara w cele i wartości firmy oraz ich akceptacja